Iveco Daily serii 49 (49.10 i 49.12) należy do największych wersji tego modelu. Dopuszczalna masa całkowita wynosi 5 t, co czyni z popularnego dostawczaka niewielką ciężarówkę. Plusy Iveco to przede wszystkim znikoma awaryjność silników, funkcjonalne wnętrze i duży wybór wersji gabarytowych. Do mankamentów samochodów dostawczych rodem z Iveco trzeba zaliczyć: niską trwałość fabrycznych elementów zawieszenia, kiepskie wyciszenie silników oraz mało wydajną wentylację.
Jedyną istotną różnicą pomiędzy Daily 49.10 a 49.12 jest moc zastosowanej jednostki napędowej. W pierwszym wypadku 2,8-litrowy motor uzyskuje maksymalnie 103 KM, w drugim 122 KM. Silnik w mocniejszym wariancie jest oceniany wysoko, zarówno jeśli chodzi o kulturę pracy, jak i elastyczność, w pierwszym nie ma zastrzeżeń co do kultury pracy czy usterkowości, gorzej jednak z mocą. - Przy pełnym załadunku auto rusza się jak muł - powiedział nam pan Sebastian Jodłowski, użytkownik Daily od prawie pięciu lat. Jednostka napędowa pozostaje jednak w sumie najjaśniejszym "punktem programu" 5-tonowego Daily.
Plusy dominują jeszcze tylko w ocenie zagospodarowania przestrzeni w kabinie, pozostałe elementy oceniane są już gorzej. Dotyczy to np. mało precyzyjnej skrzyni biegów czy usterkowego układu jezdnego (łożyska, stabilizatory), choć z drugiej strony użytkownicy podkreślają, że Daily 49 dobrze znosi przeładowanie. Sporo do życzenia pozostawia wyciszenie silnika, użytkownicy mają zastrzeżenia do systemu wentylacji i ogrzewania kabiny, jak również do niskiej jakości materiałów w kabinie. Sporo uwag usłyszeliśmy na temat układu hamulcowego, a konkretnie jego małej wydajności i niskiej trwałości elementów.
Skrzyniowe Daily w wersji 5-tonowej (zarówno 49.10, jak i 49.12) występuje w czterech wariantach rozstawu osi: 3.300, 3.600, 3.950 i 4.180 mm. Uwagę zwraca szczególnie ostatnia z wymienionych wersji, niewystępująca w Daily o mniejszej dopuszczalnej masie całkowitej (30.8, 35.8, 35.10, 35.12). Mnogość wersji to niewątpliwy walor, można wybrać np. skrzyniowca o długości całkowitej wynoszącej 5.775 mm, 6.555 mm, 6.955 mm, aż do 7.270 mm, a dopuszczalna ładowność w maksymalnym wariancie (49.10 z rozstawem osi 3.300 mm) wynosi 3.120 kg. Powszechnym zarzutem dotyczącym aut spotykanych na rynku wtórnym jest dość marny stan karoserii. Zdarzają się egzemplarze ze sporymi ubytkami w blasze. W kiepskim stanie znajdują się też skrzynie, widać, że niektóre zabudowy wykonywano byle jak, z materiałów niekoniecznie najwyższej jakości.
Plusy
Znikoma awaryjność silników. Funkcjonalne wnętrze. Duży wybór wersji gabarytowych.
Minusy
Niska trwałość fabrycznych elementów zawieszenia. Kiepskie wyciszenie silników. Mało wydajna wentylacja.
ekspert: Józef Tworzydło - mechanik z Poznania:
- Zwracam uwagę np. na odpowiedni dobór ogumienia, bo w autach o tak dużej ładowności ma to szczególny wpływ na ekonomię i zużycie układu jezdnego. W Daily 49 optymalne są opony 195/75 na 16-calowych kołach. Kupując używane Iveco, warto przyjrzeć się stanowi silnika. To trwała konstrukcja, ale lubiąca, gdy się o nią dba: systematyczna wymiana płynów eksploatacyjnych, dobre paliwo...
  
    
    
    
      | Dopuszczalna masa całkowita | 
      5.000 kg | 
      4.600 kg | 
    
    
      | Ładowność | 
      3.120 kg | 
      2.620 kg | 
    
    
      | Długość | 
      5.775 mm | 
      5.625 mm | 
    
    
      | Szerokość | 
      2.000 mm | 
      1.993 mm | 
    
    
      | Wysokość (bez ładunku, z plandeką) | 
      2.135 mm | 
      2.390 mm | 
    
    
      | Silnik / pojemność skokowa | 
      turbodiesel / 2.798 ccm | 
      turbodiesel / 2.798 ccm | 
    
    
      | Moc maksymalna | 
      122 KM | 
      125 KM | 
    
    
      | przy obr/min | 
      3.700 | 
      3.700 | 
    
    
      | Maksymalny mom. obr. | 
      285 Nm | 
      280 Nm | 
    
    
      | przy obr/min | 
      1.900-2.300 | 
      2.000-2.300 | 
    
    
      | Prędkość maksymalna | 
      132 km/h | 
      135 km/h | 
    
    
      | Rozmiary przedziału ładunkowego (skrzynia z plandeką) | 
    
    
      | Długość | 
      3.650 mm | 
      3.460 mm | 
    
    
      | Szerokość | 
      1.955 mm | 
      1.920 mm | 
    
    
      | Wysokość | 
      1.470 mm | 
      1.645 mm | 
    
  
  
    
    
    
      | Chłodnica | 
      1.365 zł | 
      1.470 zł | 
    
    
      | Sprzęgło | 
      1.280 zł | 
      1.220 zł | 
    
    
      | Reflektor | 
      465 zł | 
      370 zł | 
    
    
      | Tarcza hamulcowa | 
      480 zł | 
      295 zł | 
    
    
      | Filtr oleju | 
      40 zł | 
      50 zł | 
    
    
      | Filtr powietrza | 
      60 zł | 
      70 zł | 
    
  
  
    
    
    
      | Reflektor | 
      165 zł | 
      160 zł | 
    
    
      | Zderzak przedni | 
      200 zł | 
      160 zł | 
    
    
      | Lampa tylna | 
      110 zł | 
      90 zł | 
    
    
      | Chłodnica | 
      270 zł | 
      200 zł | 
    
  
  
    
    
    
       | 
      przebieg (tys. km) - cena brutto | 
      przebieg (tys. km) - cena brutto | 
    
    
      | 1994 | 
      300 - 14,0 tys. zł | 
      - | 
    
    
      | 1996 | 
      452 - 16,7 tys. zł | 
      347 - 23,0 tys. zł | 
    
    
      | 1997 | 
      175 - 23,0 tys. zł | 
      310 - 27,8 tys. zł | 
    
    
      | 1998 | 
      260 - 26,0 tys. zł | 
      298 - 29,2 tys. zł | 
    
    
      | 1998 | 
      229 - 27,5 tys. zł | 
      317 - 30,0 tys. zł | 
    
    
      | 1999 | 
      167 - 30.0 tys. zł | 
      267 - 33,9 tys. zł |